fbpx

הדרך היעילה והטובה ביותר ללמידה היא דרך משחקים

משחקי קופסה מלווים את חיינו מגיל הילדות ועד סוף יימנו, ולהם יש תרומה רבה בעיצובינו, ובעיצוב ילדינו.

המשחק מאפשר לנו ללמוד, ולגלות דברים חדשים ולשפר את יכולותינו ויכולות ילדינו.

עם הזמן, הילד לומד במערכת החינוך, שכבר שנים מלמדת בשיטה מאוד ספציפית, אשר גורמת לו לייצר אנטגוניזם כלפי הלמידה, זאת מפני שבמערכות החינוך, התלמיד נדרש לעמוד ברף מסויים – ללמוד, ולאחר מכן להיבחן, כאשר בפניו יש רק הזדמנות חד פעמית להצלחה, וכך למעשה נוצרת אצל התלמיד למידה מתוך הפחד לכישלון.

לעומת זאת, שילוב משחקים בלימוד הילד, יכולה לא רק להפוך את המשחק למהנה יותר, אלא גם לאפשר לתלמיד ללמוד ללא פחד מכישלון, זאת מפני שבמשחק אפשר לנסות שוב ושוב, עד שמצליחים.

מחקר שפרסם שנה שעברה ע"י פרופ' דניאל לוי, חוקר המוח והזיכרון, אשש זאת, ומסר כי תלמיד שזוכה לתגמול חיובי, ותלמיד שלומד כדי להימנע מכישלון מפעילים שני מנגנוני למידה שונים במוח, כך שנוצר הבדל איכותי בין למידה מתוך תגמול ולמידה מתוך פחד מכישלון.

פרפ' דניאל לוי טוען במחקר כי מערכת החינוך בישראל, צריכה לעבור למתכונת של משחוק בצורה כזו המדגישה את היכולת להתמיד בלמידה עד להצלחה מלאה. 

הרבה פעמים, אנחנו לא חושבים על חשיבות המשחק, והתועלת שמופקת ממנו, ומתייחסים אליו כהנאה בלבד, אולם אילו היינו מתייחסים לתועלת המשחק, חשיבותו והשפעתו היתה גדולה הרבה יותר.

כך למשל, אם נשלב למידת אנגלית באמצעות משחקי קופסה, ניראה התקדמות הרבה יותר מהירה מלמידה בכיתה, עם עוד 30-40 ילדים.

עד שמשרד החינוך יישם את המלצותיו, אנו ממליצים לכם, לשלב את המשחקים כדרך ללמידה עבור ילדכם.

זוהי דרך שיכולה לסייע לילד בכל גיל, ומשנה את דרך הלמידה שלו, לכזו המטיבה עמו ומביאה תוצאות חיוביות.

בין עיסוקינו ניתן למצוא התאמת משחקים לבתי ספר, לקייטנות, ולמקומות שונים וכל זאת כדי לסייע לצרכן להבין את משמעות המשחק, עבור הילד, בכל גיל וגיל.

אצלנו הילד והתפתחותו תמיד במרכז, ועל כן אנחנו עמלים ימים כלילות לייעץ ולסייע בנוגע למשחקים מומלצים עבור למידה משמעותית.

אנו מזמינים אתכם לחנות שלנו בירכא, בגאיה סנטר, שבו אנו מספקים ייעוץ מקצועי, ע"י בעלת המקום היבה גביש, מורה לחינוך מיוחד, ובעל המקום, פריד גביש, המתמחה בעבודה מול ילדים, ומפעיל קייטנות שונות.